آموزش

چه نوع دریل شارژی بخریم که به کارمان بیاد !

راهنمای خرید دریل شارژی

چه مدل دریل شارژی بخرم؟

راهنمای خرید دریل شارژی

چه برندی بخریم؟

بازار جهانی ابزار برقی تقریبا در دست چند برند بزرگتر است که این سازنده ها دارای زیرمجموعه ها و برندهای دیگری نیز هستند. این برندها شامل برندهای دیوالت استنلی کرفتسمن پورترکیبل (زیرمجموعه بلک انددکر استنلی) ، میلواکی ریوبی ریجید و آاگ (به سرپرستی شرکت تکترونیک) ، فلکس (زیرمجموعه اسکیل) متابو (زیرمجموعه هیتاچی) و برندهای مستقلی چون ماکیتا بوش هیلتی فورد کاوازاکی فاین و فستول است.

با توجه به شناخته بودن سازنده ها و نیاز بازار و همچنین کیفیت ساخت محصولات، ما به ترتیب برندهای ماکیتا دیوالت ، میلواکی ، متابو ، ریوبی ، بوش ، آاگ و بلک انددکر را در بازار پیشنهاد میکنیم . برندهای ارزنده ای مانند فلکس پوترکیبل و فورد نیز محصولاتی با کیفیت تولید میکنند ولی در سالهای اخیر در بازار کشور ما کمتر یافت می شوند و به سختی قابل تهیه هستند. همچنین برندهایی مانند هیلتی و فستول با وجود کیفیت بالا، قیمت بالاتری از سایر ابزار برقی ها دارند و خرید آنها برای همه مقدور نیست. برای خریدی همیشه مطمئن ماکیتا دیوالت میلواکی و متابو با تجربه ی سالها ساخت محصولات با کیفیت و تکنولوژی بالا و قابل تهیه بودن را همیشه . پیشنهاد میکنیم. و اگر دارای محدودیت بودجه هستید و بصورت دائم از دستگاه استفاده نمیکنید بلک انددکر و محصولات رده پایین بوش گزینه ای بهتر از سایر برندها هستند.

البته با توجه به مشکلات اقتصادی در حال حاضر و بالا بودن نرخ ارز برند های دیگر همچون توسن ، رونیکس ، آروا ، NEK، NEC ، کنزاکس ، کرون و … وجود دارند که دارای شرکت و خدمات پس از فروش می باشند و با توجه به ساخت آن ها در چین دارای قیمت های مناسب تر نسبت به برندهای مطرح شده می باشند .

برندهای دیگری نیز همچون ادون ، گریتک ، آپ اسپریت و … نیز در بازار ایران وجود دارند که باتوجه به نداشتن ضمانت و خدمات پس از فروش توصیه به خرید آن نمیکنم .

براشلس یا معمولی؟

 

موتورهای براشلس تکنولوژی جدیدی هستند که با ورود به بازار انقلاب بزرگی در زمینه ی وسایل برقی از خودرو گرفته تا پهپادها و همینطور ابزاربرقی بوجود آورده اند.

با موتورهای براشلس اندازه و وزن دستگاه ها با همان قدرت قبل کوچکتر شده اند و در عین حال عمر موتور نیز افزایش پیدا کرده است. همچنین مصرف برق موتور نیز کاهش پیدا کرده که به بیشتر شدن شارژدهی دستگاه می انجامد. به دلیل توظهور بودن  این فناوری، قیمت این دستگاه ها از مدلهای معمولی کمی بیشتر است. البته با وجود همه ی مزایای براشلس ، تولید کنندگان مطرح بازار مثل ماکیتا و دیوالت و میلواکی دستگاه هایی با عمر بسیار بالا و قدرت بسیار مناسب و با همان موتورهای معمولی تولید میکنند. در مطلبی دیگر در همین سایت به صورت جامع تر تفاوت این دو نوع موتور بیان شده است که برای اطلاع بیشتر میتوانید آن را مطالعه کنید .

راهنمای خرید دریل شارژی

چند ولت بخریم ؟ (12،14،18 یا 21)

ولتاژ دریل مورد نیاز شما به توانی که برای کار احتیاج دارید و همچنین مقدار زمانی که دریل را در دست میگیرید بستگی دارد. اگر به دریلی سبکتر نیاز دارید که برای کارهای کوچک و خانگی استفاده میشود پیشنهاد ما دریل های ۱۲ ولت است. بازه ی قدرت این دریل ها در محدوده ی ۲۰ تا ۳۰ نیوتون متر است که برای بسیار از کارها مانند سوراخ کاری سبک تا مته ی ۶ یا باز و بست کردن پیچ های معمولی کاملا مناسب است.

یا اگر دریل را برای کار و حرفه ی خود نیاز دارید و مدام دریل در دستان شماست و در محیط های کوچک از آن استفاده میکنید ، مثلا اگر نصاب کابینت هستید و دریل را برای سوراخ کاری چوب یا بستن پیچ نیاز دارید، دریل های ۱۲ ولت برای شما مناسب است. بخصوص برندهای میلواکی و ماکیتا در این کلاس دریل های بسیار قدرتمند و کارامدی دارند. دریل های شارژی این دو برند قدرت بالا را با طراحی ارگونومی ترکیب کرده است.

اگر برای کارهای خود به دریلی قدرتمند تر نیاز دارید و مشکلی با وزن بیشتر دستگاه ندارید دریل های ۱۸ ولت یا ۲۰ ولتی برای شما مناسب است. این دریل ها با باطری قدرتمندتر و موتور بزرگتر توان بیشتری در اختیار شما قرار میدهند. و توانایی کار بیشتری نیز در اختیار شما قرار میدهند. قدرت این دریل ها معمولا از حدود ۴۰ نیوتون متر و بالاتر است و در مواردی حتی قابلیت رقابت با دریلهای سیمی نیز دارند. این دریل ها قابلیت خوبی در سوراخ کردن موادی مانند فلزات یا چوب های ضخیم دارند و برای بستن پیچ های بزرگ نیز معمولا کافی هستند.
هم دریل های ۱۲ و هم دریل های ۱۸ ولتی (و ۲۰ ولتی) قابلیت استفاده در منزل و محل کار را دارند و برندهای معتبر این دستگاه ها را برای شرایط سخت طراحی کرده اند. انتخاب شما به قدرتی که نیاز دارید و وزنی که میتوانید در ست بگیرید مربوط میشود .

بنابراین اول باید نوع مصرفتان را مشخص کنید و سپس هزینه ای که می توانید انجام دهید سپس به انتخاب ولتاژ لازم در برند نزدیک به هزینه تان اقدام نمایید .

انتخاب دریل شارژی

از دریل شارژی های خانگی برای محل کار خود و یا بلعکس میتوان استفاده کرد؟

سازنده هایی مانند دیوالت ماکیتا میلواکی و متابو ابزارهای خود را برای شرایط سخت طراحی کرده اند  و گرچه ممکن است یک دریل شارژی را بیشتر به عنوان دریلی خانگی معرفی کند اما این ابزارها قابلیت سالها کار کردن بدون خرابی در محل کار و محیط های با کار مداوم را دارند و میتوانید با خیال راحت از آنها استفاده کنید. در موارد عکس این نیز شما میتوانید از دریل شارژی صنعتی خود در منزل نیز استفاده کنید به شرطی که وزن کمی بیشتر این دریل شارژی ها برای شما مشکل نباشد. در عوض شما توانایی بیشتری در منزل خود با دستگاه خود در اختیار خواهید داشت .

برای مصارف صنعتی چه دریل شارژی مناسبه؟

دریل های شارژی با پشرفت تکنولوژی هرروز قوی تر شده و حال میتوانند با دریل های سیمی نیز رقابت کنند. پیشرفت تکنولوژی باطری که نیروی بیشتر برق را در اختیار موتور قرار میدهد و موتورهای قدرتمند کوچک براسلش به همراه متریال های مقاومتر توانایی زیادی به این دریل ها داده است. نکته ی مهم نیز در انتخاب دریل شارژی برای مصارف صنعتی داشتن باطری قدرتمند ترجیحا ۱۸ ولت و بیشتر از 2 آمپر، استفاده از گیربکس تمام فلزی با متریال های مقاوم مانند منیزیوم، کارباید و تیتانیوم و همچنین موتور قدرتمند از موارد مهم در انتخاب این دریل هاست. ناگفته پیداست که استفاده از موتور قویتر، باطری قویتر و گیربکس فلزی ، وزن دستگاه را افزایش میدهد و این نوع از دریل های شارژی وزن بیشتری از انواع معمولی دارند. اگر از دریل شارژی خود انتظاری در حد دریل سیمی دارید و یا قصد سوراخکاری مواد مستحکمی مانند بتن و سرامیک دارید یا عمق و قطر سوراخ کاری شما بالاست ما به شما خرید این دریل های شارژی را پیشنهاد میکنیم

دریل های تقلبی و فیک (متفرقه) شارژی چطور؟

اکیدا توصیه میکنیم از خرید دریل شارژی های تقلبی اجتناب کنید. با وجود ادعای فروشندگان این دریل ها مبنی بر صنعتی بودن، این دستگاه ها دارای سیستم انتقال قدرت  ضعیف هستند و به هیچ وجه توانایی تاب آوری کارهای سنگین را ندارند. موتور آرمیچر این ردیل های شارژی معمولا از نوع گرید اسباب بازی بوده و قدرت کم و عمر کمی دارند. ولتاژ باطری مورد ادعا نیز معمولا بسیار اغراق آمیز است و با وجود ولتاژ هایی در حدود ۷ تا ۱۰ ولت، گاها تا ۸۸ ولت نیز بر روی دستگاه درج میشود.

در پایان توصیه میکنیم ابزار برقی های خود را اعم از دریل شارژی و سایر محصولات از فروشگاه های معتبر و برندهای معتبر تهیه کنید زیرا ابزارهای برقی لازم است در شرایط سختنیز کار کنند و خرید ابزار غیرصنعتی باعث زیان خریدار خواهد شد.

با کلیک بروی دکمه زیر میتوانید انواع دریل شارژی های مارا ببنید .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید