دسته‌بندی نشده

آموزش پاک کردن چسب از روی سطوح

جهت از بین بردن چسب از روی هر سطوحی روش های مختلفی وجود دارد که در این مقاله چگونگی پاک کردن چسب از روی لباس ، دست و… را برای شما شرح خواهیم داد .

پاک کردن چسب قطره ای از روی پارچه و یا  لباس

یکی از راه حل های ساده جهت از بین بردن لکه های چسب مایع از روی لباس ، استفاده از سرکه است برای این کار ابتدا باید سرکه را در پنبه آغشته کنید و آن را روی لکه ی چسب قرار دهید پس از گذشت چند دقیقه چسب از روی لباس به راحتی جدا می شود .

همچنین جهت از بین بردن چسب آکواریوم نیز می توانید از سرکه استفاده کنید فقط تفاوتی که در این روش وجود دارد پنبه را به سرکه آغشته می کنید و روی لکه قرار می دهید و پس از چند دقیقه این کار را چند بار تکرار کنید ، زیرا چسب آکواریوم بسیار قوی تراز چسب مایع است و با یک بار انجام دادن از هم جدا نمی شوند .پاک چسب از روی سطوح

برای پاک کردن چسب های قطره ای دو راه حل وجود دارد ، اولین راه حل استفاده از بخار است ، شما می توانید پارچه ای روی لک قرار دهید سپس روی پارچه اتو بخار بکشید تا لکه چسب به پارچه بچسبد و از بین برود . در روش دوم می توانید پارچه و یا پنبه ای را به سرکه آغشته کنید و روی چسب بکشید پس از چند دقیقه گذشت زمان می بینید که لکه به راحتی از پارچه جدا شده است .

پاک کردن چسب از روی دست

چسب های قطره ای به دلیل این که بسیار قوی هستند سریعا به دست میچسبند و به راحتی جدا نمی شوند ، البته ما  برای جدا کردن این چسب از روی پوست دستتان راه حل هایی را ارائه می دهیم :

در اولین روش ابتدا باید دست هایتان را با آب گرم شسته و سپس با محلول سرکه شستشو دهید و در نهایت دستانتان را با آب گرم و صابون بشویید با این راه حل خواهید دید که چسب ها از پوست دستتان جدا می شوند اگر با این روش هم چسب ها جدا نشدند می توانید از روش دوم استفاده کنید .

استون : روش دیگر جدا کردن چسب از پوست دست و یا حتی از روی ناخن ها استفاده از استون می باشد ، اغلب خانم ها برای استفاده از ناخن های مصنوعی از چسب قطره ای استفاده می کنند برای جدا نمودن چسب از ناخن می توانید ظرفی از آب گرم و استون تهیه کنید و انگشتان خود را در آن قرار دهید همچنین برای جدا کردن چسب از روی پوست نیز می توانید مقداری استون بر روی پوست خود بمالید که در این روش کم کم چسب از پوست جدا می شود . دقت داشته باشید که از ماده استون در محل هایی که پوستتان زخمی است استفاده نکنید .

روش سوم برای جدا کردن چسب از پوست دست ، استفاده از پودر لباسشویی می باشد ، ابتدا پودر لباسشویی را با آب گرم  ترکیب کرده سپس دستانتان را در داخل آن قرار دهید پس از20 دقیقه چسب ها به آسانی از پوستتان جدا می شوند .

بیشترین مصرف چسب در قالب چسب های قطره ای ، چسب فوری و چسب 123 هستند که این چسب ها در نماکاری سنگ های ساختمانی ، ساخت ام دی اف ، کابینت بسیار کاربرد دارند  و حتی در تعمیرات برخی از لوازم های خانگی نیز مورد استفاده قرار می گیرند .

با تمام فوایدهایی که این نوع چسب ها دارند اگر به روش صحیحی از آن ها استفاده نشود می تواند خسارت های زیادی را به مصرف کننده تحمیل کند به همین دلیل برای عدم ایجاد اینگونه مشکلات از پاک کننده چسب باید استفاده کرد .

چسب های خشک شده به هیچ عنوان با تینر ، استون و حلال های شیمیایی به دلیل محکم بودن آن ها جدا نمی شوند اما با پیشرفت علم محققین پاک کننده هایی را ساختند که این گونه مشکلات را حل کرده است .

ویژگی حلال مناسب جهت پاک کردن چسب

  • با محیط زیست سازگار باشد
  • قدرت زیادی داشته باشد
  • به سطح زیرین چسب آسیب نرساند
  • شفاف و بدون بو باشد
  • به بدن انسان صدمه ایجاد نکند و حساسیت زا نباشد .

برای سفارش این محصول می توانید از اینجا اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید